Ligadvies

Goed slapen is heel belangrijk, dat weet iedereen. Het is niet altijd vanzelfsprekend. Hoe zorgen we dat je zo goed mogelijk kan uitrusten in bed?
De combinatie van bedbodem, matras en hoofdkussen bepaald voor een groot deel je nachtrust. De samenstelling van deze 3 factoren is heel persoonlijk.
Een zijligging is voor bijna iedereen de beste lighouding omdat de wervelkolom dan in jouw persoonlijke natuurlijke kromming blijft. Dit kan alleen als de schouder en heup voldoende ruimte krijgen om weg te zakken, en dat het onderlijf genoeg ondersteuning krijgt vanuit het bed.
Samen beoordelen we welke combinatie hieraan voldoet en wat voor jezelf het prettigst voelt. Blijkt dat het naderhand toch beter kan dan zorg ik dat de bodem of matras wordt aangepast. Of als het nodig is ruil ik de matras(kern) of het kussen.
Dit zijn voorwaarden voor een jarenlang goed ligcomfort en goede nachtrust, waardoor je de volgende dag fitter en uitgerust bent.
Uiteraard zijn er meer factoren die invloed hebben op je nachtrust, die natuurlijk ook besproken worden.
Ik kom bij je thuis om te inventariseren en voor een advies. Thuis ben je namelijk het meest op je gemak.

Het beste advies…
gewoon bij u thuis

Als u ons wil bereiken klik dan op de knop.
Dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.
Uiteraard kunt u ons ook bellen…

Bij aanschaf van een mooi bed wordt vaak het slaapcomfort vergeten. Een adviesgesprek bij u thuis en het uitproberen van matrassen Ā zorgt voor de juiste keuze. Wat noodzakelijk is voor uw persoonlijke slaapkwaliteit.

Het is belangrijk om zo ontspannen mogelijk te liggen bij het slapen, om een zo goed mogelijke nachtrust te hebben.
Een goed matras is pas goed als het aansluit bij uw slaapgedrag. Een zijligging heeft de voorkeur.
De matras (en bodem) moeten de juiste ruimte kunnen geven bij de schouder en de heup.
Tevens is het heel belangrijk dat u goede ondersteuning krijgt om de wervelkolom te dragen en deze zoveel mogelijk ontspanning geeft.

Aan de hand van uw slaapgedrag kunnen we vaak ook de bodem in een positie zetten waarin het lichaam nog meer kan ontspannen. Laat u goed informeren door een slaapspecialist of ergotherapeut. De volgende dag moeten we weer zo fit mogelijk starten om te herstellen of om te presteren.